Fly Helsted – Trend, Inspiration og Nye veje

Flyhelsted 2014_Indokina

Trend, Inspiration og Nye veje
Tiden til januars Formland UPgraded messe nærmer sig, og nu er vi ved at være ret spændte på at høre om messens inspirations- og trendområder. Vi har besøgt FLY+HELSTED og fået et lille smugkig på temaer, og en snak om deres proces op til messen.

MS_portraet_06

Hos Fly+Helsted er vi Mille Fly; Indretningsarkitekt og Sofie Helsted; fotograf. I vores samarbejde forener vi vores visuelle og kreative evner, og løser opgaver inden for boligstyling, foto og indretning. Vi har siden 2010 to gange årligt lavet et eller flere inspirationsområder på Formland UPgraded messen og har sammen udgivet bogen Rum for Rum.

foto 1 (1)

Til messen i januar, er vores opgave bl.a. at lave et område i Interiørhallen K, hvor udstillerne inden for decor-området udstiller deres varer. Stilen her er udpræget nostalgisk med et touch af det franske. Vores område Déjá Vu, bliver en scenografi, der tager udgangspunkt i det personlige hjem, formet af beboernes forskellige rejser, og minder og souvenirs herfra. Vi mikser det franske med det asiatiske, så der opstår et nyt univers, med Indokinesisk inspiration.

2013-08-10 17.53.04

Når vi starter arbejdet med et inspirationsområde, er det jo altid med udgangspunkt i trenden. Vi hæfter os på en tendens, og tager så udgangspunkt i hallens udstillere, og de varer de har med. Det er vigtigt for os at ideerne er meget konkrete, så både udstillere og besøgende kan omsætte ideerne derhjemme.

Vi arbejder altid med et hovedtema og laver forskellige undertemaer, så alle kan spejle sig i vores arbejde.

2013-08-13 08.36.35

At tage på messe er at gøre sig klar til den nye sæson. Inspirationsområderne giver udover et trendindblik – og overblik – også et meget konkret indkøbsredskab. Alle varer der er brugt, er mærket med standnumre, og med blok og kamera kan du som indkøber registrere alle de trendy varer, på én gang, og bagefter begive dig ud i hallerne og lægge ordrer. Formland UPgradeds massive satsning på netop inspirationsområder er et super værktøj, som gør denne messe til noget særligt.

Noget andet der også er unikt ved messen i Herning, er at den giver tid til at netværke. Messen gør meget ud af restauranterne, og det giver en helt speciel stemning. Besøgende og udstiller mødes derfor både i løbet af dagen og igen om aftenen i byen.

2013-08-10 17.58.14-1

Hvis vi skulle give tre råd til nye besøgende må det være:

  • Lav en indkøbsseddel hjemmefra. Husk på dit formål med turen. Analyser din stil. Præcis som når du står i supermarkedet, og skal købe råvarer: er det en børnefødseldag eller en grillfest du handler ind til?
  • Start besøget i inspirationsområderne: De er et sammendrag af adskillige udstilleres varer og giver et godt trend-overblik.
  • Husk at tage tid til eventyr, dvs. tid til nye veje i hallerne, besøg nye udstillere og snus rundt med åbne øjne. Du kan være heldig at finde guld til din butik i en helt overraskende sammenhæng.

SweetTip: Du kan følge med i Mille Fly og Sofie Helsteds arbejde med inspiration standen på deres Facebookside her.

Indlægget er lavet i samarbejde med Formland UPgraded, alle ord, indhold og ideer er mine egne

Der er ingen kommentarer.

Skriv din kommentar

Din email vises ikke offentligt

Har du også læst?