Hvad er dit #Instamoment?

instaCollage 1

Er du på Instagram?
Det tror jeg du er, for der er et stort sammenfald mellem bloglæsere og Instagrambrugere, når vi snakker om livsstil og designinteresserede. Og vi er vilde med IG! Jeg har til min lille blogserie for Forland UPgraded, skrevet et indlæg om Instagram, måske du har lyst at kigge med? Det kommer her:

Instagram er på alles læber – eller måske rettere i fingerspidserne.
Men hvad er der i det for dig, og hvorfor er det genialt til event- og messebrug? I serien om Formland UPgraded kigger vi denne gang på hashtags, likes og hvordan messen bliver fuld af #instamoments

Lad os lige tage den fra toppen:

  • Instagram er en App du downloader gratis – dvs et miniprogram på din telefon
  • Du opretter dig med en personlig profil og vælger et offentligt brugernavn (som skrives med @ foran)
  • Du lægger billeder op ved at fotografere med appen, eller bruge billeder du har liggende i telefonen.
  • På din profil har du et feed med billeder fra dem du følger. Her kan du like med hjerter og kommentere

Med over 150 millioner brugere og mere end 60 millioner uploadede fotos pr dag er Instagram er et af de hurtigst voksende sociale medier. Og hvad kan du så bruge det til? Har du en virksomhed, en butik eller er professionel i en eller anden faglig sammenhæng er det et effektivt relationsskabende medie! Du viser kunder og leverandøre at du er i konstant bevægelse og følger med i den digitale udvikling.

instaCollage 2

Instagram er suverænt til at formidle den visuelle, menneskelige vinkel på dig og det du sælger. Instagram eller IG, som det forkortes blandt brugere er uformelt og perfekt til den hurtige nyhed og  bag-scenen smugkig. Og så er det nemt. Du har altid både kamera og software lige ved hånden, og med de mange billedfiltre kan du let skabe Jeres eget personlige udtryk.

Hashtag er ord eller sætninger med tegnet # foran. Havelåge-tegnet gør begrebet søgbart på nettet. Nordmændende kalder det en emnekrog, og det gør det let at se andres billeder fra samme event eller messe. Apropos messe, så er Instagram et fantastisk medie til events – og noget der kommer i høj fokus på efterårets Formland UPgraded messe.

Tips

  1. Gør dig umage og læg en strategi: Lad billederne være i samme stil som resten af firmaets kommunikation.
  2. Spar på krudtet: Vælg med omhu de billeder du vil uploade. Ingen gider følge en der spammer feeded.
  3. Husk at lave #Instamoments. Lav små opstillinger på din stand, der kalder på at blive fotograferet.
  4. Tænk enkelt og grafisk – skærmen er lille.
  5. Lyserøde kager, dyrebørn og blomster får mange likes, men passer ikke nødvendigvis i dit budskab.
  6. Være social – svar på kommentarer og kommenter tilbage. Husk på Instagram er tonen venlig og rummelig.
  7. Husk oplader eller ekstra batteri – Instagram er en strømsluger, og ingen telefon kan klare en hel dag på IG.

Formland UPgraded bruger hashtagget #Formland. Tænk også over Jeres hashtag, så Jeres besøgende kan dele, at de har været på Jeres stand.

SweetTip: Mit brugernavn på Instagram er @thesweetspotdk. Jeg vil under hele messen være officiel instagrammer for messen. Billederne kommer på Formland UPgradeds og min Instagram profil. Skriv dit brugernavn i kommentaren herunder, så kan vi følges!

Indlægget er lavet i samarbejde med Formland UPgraded, alle ord, indhold og begejstring er mine egne

12 Comments

Læg et svar

Din emailadresse vil ikke blive publiceret

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.